wróć do listy aktualności

25/05/2012

Ubezpieczenie mobilnych płatności zbliżeniowych

Ubezpieczenie płatności zbliżeniowych wykonanych telefonem komórkowym to nowy produkt, który może stać się „must have” dla osób traktujących smartfon jak mobilny portfel. Oferta jest skierowana do banków, a w przyszłości prawdopodobnie będzie też dostępna indywidualnie. 

Rynek płatności mobilnych rozwija sie bardzo dynamicznie. Wartość wszystkich transakcji mobilnych w Europie Środkowo–Wschodniej w 2010 roku wyniosła 290 mln euro, a do końca 2017 roku ta kwota ma zwiększyć sie do 22,7 mld euro (wg raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan). Najnowszym systemem płatności mobilnych jest NFC (Near Field Communication), czyli komunikacja bliskiego zasięgu. Technologia ta jest już dostępna w kartach zbliżeniowych (moduł PayPass/ PayWave). Znajduje ona również coraz większe zastosowanie w telefonach komórkowych.

Ubezpieczenie przygotowane przez Mondial Assistance dotyczy wszelkich nieuprawnionych transakcji zbliżeniowych (np. PayPass/PayWave), wykonanych po kradzieży lub rabunku telefonu, w kwocie do równowartości 150 euro (niezależnie od liczby transakcji). Warunkiem jest zgłoszenie kradzieży na policję i zablokowanie u operatora utraconego aparatu. 

Ubezpieczenie mobilnych płatności zbliżeniowych w naturalny sposób łączy się z ubezpieczeniem telefonu komórkowego tworząc razem pakiet ubezpieczeniowy w pełni odpowiadający potrzebom współczesnego użytkownika zaawansowanego telefonu komórkowego. 

W ramach ubezpieczenia telefonu ochrona - poza kradzieżą i rabunkiem telefonu komórkowego -obejmuje uszkodzenie telefonu (Casco, które działa niezależnie od standardowej gwarancji, obejmujące dodatkowe, nieobjęte nią zdarzenia) oraz nieuprawnione użycie telefonu. W przypadku tego ostatniego użytkownik otrzymuje zwrot kosztów połączeń wykonanych z jego telefonu przez osobę nieuprawnioną, po kradzieży lub rabunku telefonu. Warunkiem jest zgłoszenie do operatora sieci telefonii komórkowej wniosku o zablokowanie utraconego aparatu na podstawie numeru seryjnego IMEI wraz potwierdzeniem zdarzenia w postaci protokołu z policji.

Oferta ubezpieczenia płatności powstała w kontekście rosnącej popularności płatności zbliżeniowych oraz przejmowania przez telefony komórkowe roli elektronicznego portfela. Dla banku może być istotnym wyróżnikiem oferty, zaś dla klienta indywidualnego skutecznym zabezpieczeniem łatwych i szybkich transakcji z wykorzystaniem telefonu – mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance.

W Polsce liczbę kart zbliżeniowych szacuje się na nawet 10 milionów, a punktów akceptujących płatności zbliżeniowe (NFC) na około 50 tysięcy, a więc 20% całej sieci. Liczba smartfon’ów wystarczająco zaawansowanych technologicznie aby wykorzystywać je do płatności to 6-7 mln. Eksperci oceniają, że ten rynek znajduje się w fazie dynamicznego wzrostu. 

wróć do listy aktualności

Czytaj także

05/09/2018

Awarie Polaków podczas wakacji

W okresie wakacji, jak co roku, do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób. Jest to czas wytężonej pracy dla osób pracujących w firmach specjalizujących się w usługach assistance.

Więcej

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej