Ubezpieczenie płatności zbliżeniowych wykonanych telefonem komórkowym to nowy produkt, który może stać się „must have” dla osób traktujących smartfon jak mobilny portfel. Oferta jest skierowana do banków, a w przyszłości prawdopodobnie będzie też dostępna indywidualnie.
Rynek płatności mobilnych rozwija sie bardzo dynamicznie. Wartość wszystkich transakcji mobilnych w Europie Środkowo–Wschodniej w 2010 roku wyniosła 290 mln euro, a do końca 2017 roku ta kwota ma zwiększyć sie do 22,7 mld euro (wg raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan). Najnowszym systemem płatności mobilnych jest NFC (Near Field Communication), czyli komunikacja bliskiego zasięgu. Technologia ta jest już dostępna w kartach zbliżeniowych (moduł PayPass/ PayWave). Znajduje ona również coraz większe zastosowanie w telefonach komórkowych.
Ubezpieczenie przygotowane przez Mondial Assistance dotyczy wszelkich nieuprawnionych transakcji zbliżeniowych (np. PayPass/PayWave), wykonanych po kradzieży lub rabunku telefonu, w kwocie do równowartości 150 euro (niezależnie od liczby transakcji). Warunkiem jest zgłoszenie kradzieży na policję i zablokowanie u operatora utraconego aparatu.
Ubezpieczenie mobilnych płatności zbliżeniowych w naturalny sposób łączy się z ubezpieczeniem telefonu komórkowego tworząc razem pakiet ubezpieczeniowy w pełni odpowiadający potrzebom współczesnego użytkownika zaawansowanego telefonu komórkowego.
W ramach ubezpieczenia telefonu ochrona - poza kradzieżą i rabunkiem telefonu komórkowego -obejmuje uszkodzenie telefonu (Casco, które działa niezależnie od standardowej gwarancji, obejmujące dodatkowe, nieobjęte nią zdarzenia) oraz nieuprawnione użycie telefonu. W przypadku tego ostatniego użytkownik otrzymuje zwrot kosztów połączeń wykonanych z jego telefonu przez osobę nieuprawnioną, po kradzieży lub rabunku telefonu. Warunkiem jest zgłoszenie do operatora sieci telefonii komórkowej wniosku o zablokowanie utraconego aparatu na podstawie numeru seryjnego IMEI wraz potwierdzeniem zdarzenia w postaci protokołu z policji.
- Oferta ubezpieczenia płatności powstała w kontekście rosnącej popularności płatności zbliżeniowych oraz przejmowania przez telefony komórkowe roli elektronicznego portfela. Dla banku może być istotnym wyróżnikiem oferty, zaś dla klienta indywidualnego skutecznym zabezpieczeniem łatwych i szybkich transakcji z wykorzystaniem telefonu – mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance.
W Polsce liczbę kart zbliżeniowych szacuje się na nawet 10 milionów, a punktów akceptujących płatności zbliżeniowe (NFC) na około 50 tysięcy, a więc 20% całej sieci. Liczba smartfon’ów wystarczająco zaawansowanych technologicznie aby wykorzystywać je do płatności to 6-7 mln. Eksperci oceniają, że ten rynek znajduje się w fazie dynamicznego wzrostu.
07/09/2018
W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.
Więcej 20/12/2018
Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.
Więcej 05/11/2018
Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.
Więcej