wróć do listy aktualności

22/06/2020

Telemedycyna – wielki wygrany czasów pandemii

172% więcej zdalnych konsultacji lekarskich dla klientów ubezpieczeniowych i bankowych w pierwszych pięciu miesiącach 2020 roku, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z danych Mondial Assistance wynika, że w miesiącach jak marzec czy kwiecień, takich usług realizowano nawet cztery, czy pięciokrotnie więcej w porównaniu do tych samym miesięcy poprzedniego roku. Pandemia, izolacja społeczna i brak dostępu do stacjonarnych świadczeń medycznych spopularyzowały bardziej zdalną medycynę, niż ostatnia dekada intensywnych działań wszystkich podmiotów oferujących usługi telemedyczne.

Dostawcy rozwiązań telemedycznych będą jednymi z beneficjentów kryzysu wywołanego przez epidemię COVID-19. W ostatnich miesiącach dla bardzo wielu pacjentów, telemedycyna była jedynym sposobem na kontakt z lekarzem. To właśnie ten brak alternatywy spowodował, że pacjenci bardzo chętnie korzystali ze zdalnej medycyny, również w ramach publicznego systemu ochrony zdrowia. Jedną z barier dla rozwoju usług telemedycznych była percepcja pacjentów, przekonanych że bez wizyty w placówce i spotkania z lekarzem, nie dostaną recepty czy zwolnienia lekarskiego. Odkąd w Polsce lekarze mogą wystawiać e-receptę i e-zwolnienie, kluczowe dla pacjenta produkty końcowe większości wizyt lekarskich dostępne jeszcze niedawno, tylko w ramach wizyt stacjonarnych, dziś są dostępne na odległość.

– Pierwsze usługi telemedyczne wprowadziliśmy przed pięcioma laty, a testy zaczęliśmy znacznie wcześniej. Wówczas to była innowacja i wyzwanie dla nas, naszych partnerów biznesowych, na klientach kończąc. Dziś ubezpieczenia i telemedycyna, to mariaż który nikogo nie dziwi, a pakietów z dodatkami telemedycznymi znajdziemy bardzo wiele na polskim rynku. Najpopularniejsza jest oczywiście telekonsultacja z lekarzem. Tę usługę po raz pierwszy wprowadziliśmy dla Polaków przebywających za granicą, którzy potrzebowali porady lekarskiej na wakacjach. Nasze badania pokazały, że bariera językowa w komunikacji z lekarzem w innym kraju, była źródłem stresu dla naszych klientów. Ten problem rozwiązały nam zdalne konsultacje z polskim lekarzem. Sama usługa stała się standardem pakietów assistance dodawanych do ubezpieczeń turystycznych. Dosyć długo trwała popularyzacja telekonsultacji wśród klientów, którzy mieli problem zdrowotny w Polsce. Stacjonarne wizyty były znacznie popularniejsze, od tych zdalnych. Pandemia bardzo zmieniła podejście naszych klientów. Obecnie brak telekonsultacji lekarskich, to wręcz wada pakietu ubezpieczeniowego – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Z badania Rynek usług Assistance widziany oczami klientów zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance wynika, że w 2019 roku respondenci za jeden z najbardziej atrakcyjnych serwisów assistance uznali telekonsultacje z lekarzem (27 proc., wzrost o 3 p.p. w porównaniu do 2018 roku). Można zakładać, że w tym roku, wyniki za bieżący rok będą znacznie wyższe.

4 miliony wyrobów medycznych, które służą do zdalnego monitorowania stanu zdrowia

Oczywiście, nie każdy przypadek medyczny da się diagnozować i prowadzić na odległość. Choć katalog możliwości ciągle się poszerza, a telemedycyna wspiera takie obszary jak medycyna rodzinna, kardiologia, diabetologia, pulmonologia czy psychiatria.

Polskie firmy biorą czynny udział w wyścigu na globalnym rynku urządzeń wspierających lekarzy i pacjentów. Polscy producenci dostarczają choćby takie telemedyczne urządzenia jak: EKG, KTG, spirometry, inteligentne inhalatory, czy opaski do monitoringu seniorów. W ślad za dostępnymi technologiami, na polskim rynku pojawia się coraz więcej ubezpieczeń, które w swoim zakresie zawierają dostęp do takich rozwiązań, na przykład dla klientów po poważnym zachorowaniu.

wróć do listy aktualności

Czytaj także

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej