wróć do listy aktualności

05/09/2016

Pracowite lato w assistance

Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w okresie wakacji zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób.  W bieżacym roku o pomoc assistance poprosiło niemal tyle samo osób co w roku ubiegłym. 
 
Polacy wyjeżdzający na wakacje częściej niż w latach poprzednich  jako środek transportu wybierali samochód. W porównaniu do analogicznego okresu z 2015 roku, aż o 5% wzrosła liczba osób, które jadąc na wakacje za granicę jako środek transportu wybrało własny samochód. W Polsce ten wzrost wyniósł 2% - komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
 
Podróż samochodem to głównie awarie
Podróż własnym samochodem to bardzo komfortowa oraz ulubiona przez Polaków forma dotarcia na wakacje. Jest to jednak spore wyzwanie dla osób pracujących w Centrum Operacyjnym Mondial Assistance. 
 
Porównując regularnie zbierane dane można zauważyć, że dominującą przyczyną zgłoszeń jest awaria samochodu. W lipcu i w sierpniu, na terenie Polski było to 69% zgłoszeń, a zagranicą 83%. Wypadki stanowiły 27% (Polska) oraz 12% (zagranica) zgłoszeń - mówi Piotr Ruszowski. 
 
Do czego najczęściej przydaje się polisa 
Każdego roku podczas wakacji wzrasta liczba osób, które potrzebują pomocy assistance. W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance na terenie Polski przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu. Było to 56% wszystkich zgłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się interwencje związane z naprawą samochodu na miejscu 15%, a na kolejnym prośba o samochód zastępczy 13%.  
 
W przypadku kierowców korzystających z usług pomocowych poza granicami Polski podobno w te jak i w zeszłe wakacje dominowało holowanie. Było to 71% i 73% odpowiednio w 2016 i 2015 roku. Centrum Operacyjne odnotowało wzrost zapotrzebowania na udostępnienie samochodu zastępczego (8%). W 2015 roku takich zgłoszeń było 5% - dodaje Piotr Ruszowski.  
 
Gdzie potrzebujemy pomocy
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec (29%). Było to jednak o 3% mniej w zestawieniu z danymi za lipiec i sierpień 2015 roku. Wzrost odsetek zdarzeń zanotowano w Chorwacji (13% w porównaniu do 10% w zeszłe lato). 10% i 8% zgłoszeń pochodziło od klientów z terenu Włoch oraz Francji, a 7% z terenu Czech. 
 
Od lat z terenu Niemiec przyjmujemy najwięcej zgłoszeń. Jest to spowodowane zapewne wyjazdami głównie o charakterze zawodowym, a nie wakacyjnym. Wzrost zgłoszeń z terenu Chorwacji wynika z faktu, że w tym roku ponad pół miliona Polaków postanowiło swój urlop spędzić właśnie tam  – dodaje Piotr Ruszowski. 
wróć do listy aktualności

Czytaj także

04/12/2018

Akcje ratunkowe w górach za darmo tylko w Polsce

Przed nami długo oczekiwany sezon zimowych podróży. Planując wyjazd w góry na narty, snowboard lub piesze wycieczki należy pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej przez nas aktywności jest niezbędne. Zagwarantuje nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju.

Więcej

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej