Wg badania przeprowadzonego w maju [1] 12% Polaków planujących zagraniczny wyjazd postanowiło spędzić swój urlop w Chorwacji. Zdecydowana większość decyduje się na typowe wakacyjne miesiące: lipiec, sierpień, wrzesień.
- W tym roku, aż 24% osób jadących do Chorwacji swój poprzedni urlop spędziło również tam. Szczególnie często wybierają się tam osoby w wieku 24-29 i 30-39 lat. Zamieszkujące miasta powyżej 200 tysięcy mieszkańców (22%), 50-100 tys. mieszkańców (16%) oraz 100-200 tys. mieszkańców (15%). Dojazd własnym samochodem jest najpopularniejszym środkiem lokomocji. Z własnego pojazdu planuje skorzystać aż 62% osób, 23% z samolotu, 10% z autokaru, a 5% z samochodu znajomych – wyniki badania komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Podróż samochodem to komfort ale też awarie
Na ponad 1000-kilometrowej trasie jaką trzeba pokonać jadąc do Chorwacji, może przydarzyć się wiele, nawet w nowym czy starszym, ale sprawnym technicznie aucie. Polscy kierowcy – na szczęście – znacznie częściej proszą o pomoc w związku z awarią, a nie kolizją czy wypadkiem. Nie zmienia to jednak faktu, że po pomoc assistance poza Polską w okresie wakacyjnym, najczęściej proszą właśnie podróżujący do Chorwacji lub przebywający w tym kraju.
- Samochód jako środek transportu na chorwackie wakacje jest wciąż zdecydowanie najpopularniejszy wśród Polaków. To jednocześnie duże wyzwanie dla firm udzielających pomocy assistance. Wielka popularność tego kierunku przekłada się to na liczbę zgłoszeń z prośbą o pomoc assistance. Najczęściej chodzi o holowanie pojazdu oraz udostępnienie pojazdu zastępczego. Tylko od początku lipca z naszego Centrum Operacyjnego interweniowaliśmy w sprawie 150 pojazdów z samej Chorwacji. Wielokrotność tej liczby odzwierciedla ilość interwencji po trasie do tego kraju, jaką realizowaliśmy w Czechach, Węgrzech, Rumunii czy Austrii. – mówi Piotr Ruszowski.
77% Polaków zamierza kupić ubezpieczenie turystyczne
Z roku na rok rośnie liczba osób, które planują zakupić dodatkowe ubezpieczenie. Polisa turystyczna i usługi assistance zapewnią nam sprawniejszy dostęp do potrzebnej pomocy oraz komfort finansowy ponieważ nie będziemy musieli samodzielnie ponosić kosztów lub uzyskamy pełną ich refundację.
- Polis turystycznych sprzedajemy coraz więcej. Cieszy nas fakt, że zwiększa się liczba osób doceniających posiadanie takiego zabezpieczenia. 89% osób deklaruje, iż do zakupu dodatkowego ubezpieczenia spowodowany jest tym, że: „lubią czuć się bezpiecznie w razie niesprzyjającego biegu wydarzeń”. Nasze doświadczenie pokazuje, że najczęściej potrzebujemy pomocy w wyniku nagłego zachorowania (przeziębienie, zatrucie), zwrotu kosztów lekarstw oraz pomocy stomatologicznej. Jednak zdarzają się również przypadki hospitalizacji połączonej z transportem medycznym, które kosztują ogromne sumy. W tym roku, na terenie Chorwacji jedna z trwających jeszcze spraw medycznych kosztowała już ponad 40 tysięcy złotych.– dodaje Piotr Ruszowski.
Warto więc zapoznać się z dostępnymi na rynku ubezpieczeniami i zakupić odpowiednią polisę, która będzie dopasowana do rodzaju naszego wypoczynku.
[1] Badania „Wakacyjne plany Polaków 2016” przeprowadzonego przez Ipsos Polska na zlecenie Mondial Assistance w maju 2016 roku.