wróć do listy aktualności

03/11/2010

Podsumowanie długiego weekendu: więcej wypadków, więcej interwencji

Podsumowania tegorocznego długiego weekendu przyniosły niepokojący bilans  – w kraju doszło do 407 wypadków drogowych, w których zginęło 39 osób, a 532 zostały ranne. Ten stan rzeczy znalazł odbicie w statystykach Mondial Assistance. W sumie w dniach od 30 października do 1 listopada Centrum Operacyjne zarejestrowało ponad 600 zgłoszeń.

Mimo pięknej pogody oraz sprzyjających warunków atmosferycznych, przełom października i listopada okazał się groźny dla wielu kierowców poruszających się po polskich drogach. Suche nawierzchnie dróg i dobra widoczność nie przełożyły się tym razem na mniejszą ilość wypadków. Niezmienne były natomiast przyczyny – brawura za kierownicą, pośpiech, nierozwaga pieszych poruszających się po zmroku, a w wielu przypadkach także alkohol. Również według statystyk Mondial Assistance, na krajowych drogach miało miejsce o 1/2 więcej zdarzeń niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Najwięcej tegorocznych przypadków wymagało wykorzystania takich usług pomocowych jak holowanie (7 na 10 ogółu interwencji dokonywanych w ciągu trzech dni długiego weekendu) oraz naprawy na miejscu zdarzenia, które stanowiły blisko 20 proc. świadczeń. Paradoksalnie jedną z przyczyn tej sytuacji mogła być pogoda – kierowcy nie sprawdzili stanu technicznego samochodów tak drobiazgowo, jak przed długą podróżą w mniej sprzyjających warunkach atmosferycznych. Co 10 zdarzenie skutkowało udostępnieniem auta zastępczego.

– Holowanie oraz naprawa na miejscu zdarzenia to tradycyjne i najbardziej popularne serwisy assistance. Pierwszy z wymienionych serwisów jest zwykle zaczątkiem innych działań związanych z udzielaniem pomocy assistance. Takie świadczenia jak auto zastępcze czy hotel cieszą się największym uznaniem tych kierowców, których auto będzie musiało zostać dłuższy czas w serwisie.. Nie bez znaczenia jest oczywiście praktyczna strona wykorzystywania pomocy assistance – samodzielna naprawa lub organizacja holowania samochodu są niezwykle czasochłonne i kłopotliwe, zwłaszcza w tak stresującej sytuacji, jaką jest awaria czy wypadek. W konsekwencji coraz więcej kierowców powierza ten obowiązek sprawdzonemu partnerowi odpowiedzialnemu za realizację komunikacyjnej polisy assistance – wyjaśnia Rafał Mrozowski, specjalista ds. marketingu w Mondial Assistance.

Współcześnie assistance komunikacyjne to nie tylko najpopularniejsze usługi, które zastosowanie znalazły w trakcie długiego weekendu.  W ramach car assistance kierowcy mogą liczyć na pomoc także m.in. w zakresie rezerwacji hotelu w razie niemożności kontynuowania podróży, kontroli przedsprzedażnej, pomoc w razie zatrzaśnięcia kluczy czy  dostarczenie paliwa. 

wróć do listy aktualności

Czytaj także

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej

07/09/2018

Podsumowanie wakacji – wzrost korzystania z assistance medycznego za granicą

W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej