wróć do listy aktualności

08/03/2023

Pakiety assistance rosną wraz z oczekiwaniami konsumentów

Pakiet assistance na samochód wciąż najcenniejszym wsparciem dla przeciętnego Kowalskiego

 

Podsumowanie 12 edycji badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów

Głównymi celami przeprowadzonego badania były: obserwacja trendów w zakresie rozpoznawalności usług assistance oraz zmierzenie atrakcyjności usług finansowo-ubezpieczeniowych z dołączoną pomocą asystora. Wyniki potwierdzają, iż rośnie świadomość społeczeństwa w zakresie pakietów assistance. Blisko 2/3 respondentów twierdzi, że warto zapłacić nieco więcej za ubezpieczenie i uzyskać lepszy pakiet usług dodatkowych. Natomiast aż 83% uważa, że ubezpieczyciel powinien nie tylko wypłacać odszkodowanie, ale też organizować pomoc.

 

Dlatego nie powinno dziwić, że pakiety z szerokim wachlarzem doraźnej pomocy w sytuacjach kryzysowych odnotowały najlepsze wyniki. Najważniejsze dla respondentów usługi pomocowe to te związane wsparciem samochodowym (84%) oraz medycznym (74%). Trzecią najbardziej wartościową usługą jest assistance domowe, które odnotowało w minionym roku wzrost o 8 p.p. – obecnie jako ważną uznaje ją 62% ankietowanych.

 

- Wyniki naszego badania potwierdzają, że klienci traktują ubezpieczenia oraz pakiety assistance poważnie i z rozwagą – decyzja podejmowana jest po ocenie stosunku jakości do ceny. Widać też sektory, w których szczególnie popularne są usługi asystorskie. Zaskoczeniem na pewno nie jest tu turystyka i poszukiwanie ochrony oraz gwarancji otrzymania pomocy przez podróżujących. Widoczne jest również zapotrzebowanie na assistance domowe, o które coraz częściej zapytują konsumenci, a szczególnie interesującym trendem jest oczekiwanie rozwiązania problemu zamiast wypłaty gotówki – komentuje wyniki badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

 

W przypadku likwidacji szkód mieszkaniowych zauważalna jest malejąca grupa konsumentów chętnych do otrzymania jedynie środków finansowych. Już blisko 60% osób preferuje uzyskanie kompleksowej organizacji remontu wraz z pokryciem kosztów, a blisko co druga osoba zdecydowałaby się na nią bez względu na rozmiar i wycenę szkody. Najważniejsze jest dla nich jak szybko zostanie przeprowadzona naprawa (68%) a w następnej kolejności wygoda (61%) oraz gwarancja jakości (55%).

 

Ogólnie wzrósł odsetek osób, które korzystają z posiadanych pakietów assistance – blisko 60% w 2022 roku skorzystało przynajmniej raz (wzrost z 45% rok wcześniej). Z kolei 28% korzysta z usługi rzadziej niż raz w roku.

 

Pomimo największego zainteresowania assistance samochodowym, do najpopularniejszych obaw wśród ankietowanych (76%) należy szeroko pojęta utrata zdrowia – zarówno w wyniku wypadku, jak i ciężkiej choroby. Ok. 70% respondentów boi się wypadków samochodowych, pożaru, zalania lub włamania do mieszkania, natomiast 65% obawia się braku zabezpieczenia rodziny w przypadku swojej śmierci.

 

Na co zwracają uwagę konsumenci poszukujący ubezpieczenia?

 

Największy i praktycznie taki sam wpływ na decyzję o zakupie ubezpieczenia na życie, NNW oraz domu mają zakres ochrony oraz cena (wszystkie w okolicach 58%). Można więc śmiało założyć, że klient decydujący się na ubezpieczenie przede wszystkim stawia na stosunek jakości do ceny. Szeroko pojęte pakiety assistance były kluczowe dla mniej więcej co czwartego z respondentów – wyniki wahały się pomiędzy 20% (dom) a 26% (NNW i ubezpieczenie na życie).

 

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku ubezpieczeń samochodów, gdzie zdecydowanie najważniejsza była cena (aż 69%). Drugi był zakres ubezpieczenia (58%), a trzeci pakiet assistance (40%). Natomiast w przypadku ubezpieczeń turystycznych cena i zakres ubezpieczenia były nieco mniej istotne niż w przypadku pozostałych linii (cena 56%, zakres 53%), za to większą wagę klienci przywiązywali do odpowiednich pakietów assistance (35%).

wróć do listy aktualności

Czytaj także

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej