15/06/2020
Z danych Mondial Assistance wynika, że w dniu wyjazdu na długi weekend (środa 10.06) liczba interwencji była 15% wyższa, niż w środę tydzień wcześniej. W trakcie długiego weekendu Mondial Assistance interweniował średnio 470 razy dziennie. Otwarcie hoteli, poluzowanie ograniczeń w przemieszczaniu się i korki na trasach wyjazdowych z największych miast wyraźnie widać w statystykach dotyczących interwencji assistance samochodowego. Mobilność Polaków stopniowo wraca do poziomów z zeszłego roku.
Ciągle rosnące statystyki pokazujące poziom nowych zakażeń COVID-19 nie odstraszyły Polaków przed odpoczynkiem poza domem. Chociaż liczba interwencji w długi weekend czerwcowy 2019 roku (19.06.2019-23.06.2019) była 10% wyższa niż w przypadku tegorocznego długiego weekendu (10.06.2020-14.06.2020), to dane te wskazują, że zaczynamy osiągać poziom mobilności z czasów przed pandemią. Biorąc pod uwagę przesunięte terminy egzaminów maturalnych oraz ósmoklasisty, możemy stwierdzić, że potrzeba złapania oddechu po miesiącach izolacji spowodowała, że tłumnie ruszyliśmy do najpopularniejszych turystycznych miejsc Polski.
Gorąca środa, piątek i niedziela
Dane pokazują, że szczyt wyjazdowy rozłożył się na dwa dni, między środę a piątek, a blisko 60% wszystkich interwencji assistance miało miejsce właśnie w te dni. Nieco mniej intensywna była niedziela, czyli dzień powrotów do domu, kiedy to miało miejsce 16% wszystkich interwencji. Taki rozkład interwencji jest typowy dla majówki, innych przedłużonych weekendów, czy wyjazdów wakacyjnych. Najwięcej zdarzeń drogowych, zarówno awarii i kolizji ma miejsce w pierwszym i ostatnim dniu wyjazdu.
– Miniony weekend był dla nas bardzo pracowity. To bardzo ważna informacja, bo liczba interwencji assistance jest dla nas dobrym wskaźnikiem tego, jak wygląda mobilność Polaków. W kontekście pandemii i bardzo niezwykłego 2020 roku, to coś więcej. Nasze dane obrazują kierunek i dynamikę zmian, z których można wyczytać stopniowy powrót do normalności. Pokazują również, że Polska będzie hitem tegorocznych wakacji, a Polacy będą ją eksplorowali wzdłuż i wszerz. Z wielkim zaciekawieniem będziemy obserwowali sytuację przy wyjazdach międzynarodowych. W tym obszarze także spodziewamy się wyraźnego odbicia, ale dopiero w szczycie sezonu, czyli w lipcu i sierpniu – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
75% wszystkich kierowców korzystających z assistance miało awarię
Kierowcy najczęściej dzwonili do Centrum Operacyjnego z prośbą o pomoc w przypadku awarii. Blisko 20% potrzebowała holowania po kolizji lub wypadku. 65% wszystkich interwencji zakończyła się holowaniem auta do serwisu, z czego w 30 procentach przypadków wiązała się z zapewnieniem kierowcy i pasażerom auta zastępczego.
27/11/2018
Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.
Więcej 04/12/2018
Przed nami długo oczekiwany sezon zimowych podróży. Planując wyjazd w góry na narty, snowboard lub piesze wycieczki należy pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej przez nas aktywności jest niezbędne. Zagwarantuje nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju.
Więcej 11/10/2018
Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.
Więcej