wróć do listy aktualności

01/09/2011

Mondial Assistance: Podsumowanie lata na drodze

Okres wakacyjny upłynął w Polsce pod znakiem zachmurzenia i względnej niepogody. Niekorzystne warunki pogodowe nie miały jednak wpływu na zwiększenie liczby interwencji. Centrum Operacyjne Mondial Assistance w miesiącach lipcu i sierpniu odnotowało ich 3% mniej w porównaniu do analogicznego okresu z 2010 roku. Zauważalna jest jednakże zależność pomiędzy zgłaszanymi potrzebami a miejscem spędzania urlopu. 

Z pomocy Mondial Assistance można swobodnie korzystać na całym świecie. Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na usługi pomocowe na terenie Europy, najwięcej zgłoszeń od polskich klientów przychodziło z Niemiec (24%). Było to jednakże mniej o 3% w zestawieniu z danymi za lipiec i sierpień 2010 r. Niezmiennie od dwóch sezonów 17% wszystkich zgłoszeń z zagranicy pochodzi od osób przebywających w Chorwacji. Wzrost odsetka zdarzeń Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało we Włoszech (12% w porównaniu do 9% w zeszłe lato). 8% i 7% zgłoszeń pochodziło od klientów przebywających we Francji i w Austrii (w zeszłym roku było dokładnie na odwrót). Nic się nie zmieniło w porównania do zeszłego lata w przypadku zgłoszeń z Czech, Węgier, Słowacji i Holandii (odpowiednio 6%, 5%, 5% i 3%). Listę krajów, z których przychodzi najwięcej powiadomień do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance to Rumunia (3%, a w roku ubiegłym 2%).

– Zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane dotyczące rozkładu zgłoszeń pokazują, jakie kraje Polacy odwiedzali w wakacje najczęściej. Zapewne w przypadku Niemiec były to wyjazdy głównie o charakterze zawodowym, ale takie destynacje jak: Chorwacja, Włochy czy Francja wskazują już raczej na cel wypoczynkowy – komentuje Tomasz Brożyna, Dyrektor Pionu Operacyjnego w Mondial Assistance. – Zebrane dane pokazują, że popularne są również takie kraje jak Austria, Czechy i Słowacja, jako miejsca docelowe lub będące po drodze do punktu docelowego – dodaje. 

Podobnie w te, jak i zeszłe wakacje wśród usług pomocowych, na które było największe zapotrzebowanie poza granicami Polski dominowało holowanie. Było to 56% i 55% odpowiednio w wakacje 2011 i 2010 r. Proporcjonalnie w porównywanych okresach występowało takie samo zapotrzebowanie na pomoc w zorganizowaniu noclegu w hotelu (13%), a także na udostępnienie samochodu zastępczego (7%). Nastąpił za to wzrost zapotrzebowania na usługi naprawcze na miejscu zdarzenia (12% w porównaniu do 8% w 2010 roku). Z tego względu klienci Mondial Assistance rzadziej korzystali z pomocy taksówek (9% w stosunku do 12% w zeszłoroczne wakacje). Oprócz tego Centrum Operacyjne Mondial Assistance odnotowało marginalne zapotrzebowanie na pomoc w załatwieniu biletów na pociąg czy samolot, naprawy samochodów w warsztacie oraz miejsce parkingowe.

W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance na terenie Polski również przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdów. Było to 57% wszystkich odebranych przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance w miesiącach wakacyjnych. Oznacza to, że w porównaniu do lata 2010 roku zapotrzebowanie na tę usługę spadło o 5%. Na drugim miejscu znalazły się interwencje związane z zapewnieniem klientom samochodów zastępczych (24%), z których z kolei klienci Mondial Assistance korzystali 5% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. 12% zgłoszeń dotyczyło napraw na miejscy zdarzenia (w zeszłe lato było to 11%), a 8% wynajmu pokoju w hotelu oraz zamówienia taksówki (7% rok wcześniej).

– Regularnie zbierane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane pokazują, że struktura zapotrzebowania na poszczególne usługi assistance dla kierowców generalnie nie ulega wyraźnym zmianom. Porównując jednakże dane dotyczące zgłoszeń z Polski i z zagranicy można zauważyć, że w tym drugim przypadku nasi klienci potrzebują szerszego wachlarza usług. Jest to zrozumiałe ze względu na fakt, że obcym miejscu, z dala od domu trudniej samemu sprawnie załatwić wszystkie formalności związane z nieprzewidzialnymi i nieprzyjemnymi zdarzeniami – mówi Tomasz Brożyna.   

Dane zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance pokazują również, że generalnie zmianom nie ulegają preferencje Polaków co do wyboru wakacyjnego środka lokomocji. Zarówno w przypadku wyjazdów krajowych, jak i zagranicznych niezmiennie podróż odbywa się głównie samochodami osobowymi.

wróć do listy aktualności

Czytaj także

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

05/11/2018

W dniu Wszystkich Świętych o 43 proc. wzrosła ilość wezwań assistance samochodowego

Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.

Więcej