wróć do listy aktualności

11/05/2009

Mondial Assistance: obroty w 2008 r. wyniosły 1,6 mld euro

Obroty za 2008 r.: 1,597 miliarda euro (+5,9%)
Wynik netto: 62,6 miliarda euro (+9,6%)
Wskaźnik mieszany: 94,9 (-0,2 pkt.)
9 817 pracowników w 28 krajach
13,5 miliona rozpatrzonych spraw

Mondial Assistance opublikował wyniki finansowe za 2008 rok. Obroty firmy osiągnęły poziom 1,597 mld euro, co oznacza wzrost o 5,9% w stosunku do roku 2007 . Wynik netto w porównaniu do ubiegłego roku zwiększył się o 9,6% i wyniósł 62,6 mld euro.

Wzrost rentowności firmy był możliwy dzięki odpowiedniej kontroli ryzyka, co miało wpływ na zmniejszenie wskaźnika mieszanego (combined ratio) do poziomu 94,9. W 28 krajach 9.817 pracowników Grupy rozpatrzyło rekordową liczbę 13,5 miliona spraw. Oznacza to, że w 2008 r. Mondial Assistance interweniował co 2 sekundy. 

–Wyniki finansowe potwierdzają pozycję Mondial Assistance jako światowego lidera rynku assistance. Kontynuujemy wzrost we wszystkich segmentach rynku i krajach, w których jesteśmy obecni. Nasze inwestycje w nowe oddziały firmy na terenie Chin, Rosji i Meksyku, a także wszelkie wdrożone innowacje techniczne przyczyniają się do osiągnięcia rentownego i zrównoważonego wzrostu. – tłumaczy Remi Grenier, CEO Grupy Mondial Assistance.

Trzy strefy geograficzne wzrostu

5 najlepszych oddziałów Mondial Assistance to: Francja (364 mln euro), USA (173,8 mln), Włochy (132,4 mln), Australia (132,0 mln) i Niemcy (130,1 mln). W tym gronie znajdują się przedstawiciele trzech najważniejszych stref geograficznych, tj. Europy, Ameryki oraz Azji i Pacyfiku. Taka geograficzna dywersyfikacja działalności stwarza perspektywy stabilnego wzrostu na całym świecie.

Największą dynamikę wzrostu zanotowała strefa obu Ameryk: 18,5%. Następna w kolejności jest Azja i Pacyfik (+7,9%) oraz najbardziej dojrzałe rynki europejskie (+4,15%). Europa, jako strefa generująca 71,8% obrotów, jest najważniejszym obszarem działalności Grupy. Drugie miejsce zajmuje kontynent amerykański z wynikiem 18,6% obrotów. Region Azji i Pacyfiku wypracowuje obecnie 9,6% obrotów.

1 sprawa co dwie sekundy: szeroki zakres usług

W 2008 r. ilość spraw rozpatrzonych przez pracowników Mondial Assistance osiągnęła rekordowy poziom 13,5 miliona. Oznacza to interwencję co dwie sekundy.

Na całym świecie Mondial Assistance oferuje szeroki zakres usług: od naprawy przebitych opon w Brazylii, przez zapobieganie i wykrywanie choroby Alzheimera we Francji, aż po repatriację do Polski turysty, który uległ wypadkowi w Tajlandii i ukierunkowanie zawodowe licealistów. Największe, bo 48% obroty firmy, generuje sektor turystyki (ubezpieczenie turystyczne, assistance). Usługi związane z rynkiem motoryzacyjnym (assistance, obsługa wypadków, gwarancja mechaniczna, e-assistance) stanowią 39% łącznych obrotów. Sektor medyczny (usługi medyczne, osobista opieka, pomoc domowa, teleassistance, pomoc osobom niesamodzielnym) generuje natomiast 8%, a usługi domowe - 5%.

2009–2015: cel to 3 miliardy

Zarówno dla całego rynku jak i dla Mondial Assistance dużym wyzwaniem jest kryzys gospodarczy. Przyjęta przez firmę strategia opiera się na dywersyfikacji działalności zarówno pod względem geograficznym, jak również biorąc pod uwagę kanały dystrybucji i sektory rynku.  Grupa Mondial Assistance zamierza kontynuować kulturę innowacji, która przyczynia się do wzrostu wydajności i zwiększenia obrotów.

Przyjęty na lata 2009-2015 cel 3 miliardów rocznych obrotów został ustalony na podstawie analizy możliwości rozwoju w nowych kanałach dystrybucji, np. w internecie dzięki platformie E-commerce, a także na podstawie analizy wzrostu na rynkach rozwijających się oraz rozwoju usług medycznych i domowych, które z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia, stanowiąc istotne uzupełnienie tradycyjnych sektorów rynku – motoryzacyjnego i turystycznego.

Dane operacyjne:

Interwencja co 2 sekundy
40 milionów odebranych rozmów telefonicznych
13,5 miliona spraw
400.000 usługodawców
180 korespondentów    
7.058 transportów medycznych
839 wyczarterowanych samolotów
500 noszy dla pasażerów linii lotniczych
210.000 wynajętych samochodów
2.500.000 holowanych lub naprawionych na miejscu samochodów
Wewnętrzna baza danych jest stale aktualizowana, aby jakość świadczonej pomocy była na najwyższym poziomie.

Nasi lekarze podróżują po całym świecie, odwiedzając placówki medyczne i weryfikując ich jakość, aby zapewnić naszym klientom pomoc na najwyższym poziomie.
500 lekarzy i personelu medycznego
1.287 szpitali
192 ośrodki medyczne na terenie lotnisk
458 miast
122 kraje

wróć do listy aktualności

Czytaj także

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej

10/12/2018

Jazda pod nadzorem - OC dla narciarzy

Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Więcej

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej