09/01/2012
W ostatni długi weekend, przypadający na dni 6-8 stycznia 2012 roku, Centrum Operacyjne Mondial Assistance odnotowało o połowę mniej interwencji w porównaniu do zeszłego roku. Główną przyczyną takiej zmiany są nietypowe jak na tę porę roku warunki pogodowe. Z drugiej strony styczeń i luty 2011 roku charakteryzował się najniższymi w sezonie temperaturami oraz obfitymi opadami śniegu, co łącznie stwarzało dodatkowe zagrożenie na drodze. Diametralnie różna pogoda w pierwszych dniach stycznia 2011 i 2012 roku jednak w nieznacznym stopniu wpłynęła na rozkład przyczyn interwencji assistance.
Najczęstszym powodem korzystania z usług Mondial Assistance przez kierowców podczas minionego weekendu była awaria samochodu. Było to 58% spośród wszystkich zgłoszeń (w 2011 roku przyczyna ta stanowiła 6 na 10 zgłoszeń). Podobnie w niewielkim stopniu uległ zmianie odsetek interwencji dokonywanych wskutek wypadków i stłuczek. W zeszły weekend było to 34%, a w 2011 roku 36% zgłoszeń. Zarówno obecnie, jak i rok wcześniej interwencje związane z kradzieżą pojazdu stanowiły 1%. Pozostałe zgłoszenia, niezaliczające się do trzech wymienionych wyżej kategorii, stanowiły 7% interwencji odnotowanych w ostatni weekend i 3% w 2011 roku.
– Statystycznie rzecz biorąc, obecnie panujące warunki na drogach nie stanowią takiego zagrożenia dla kierowców jak ma to miejsce w typowych zimowych
warunkach. Może to jednakże zachęcać do bardziej brawurowej jazdy czy niezachowywania odpowiedniej ostrożności, co paradoksalnie może stanowić większe zagrożenie niż złe warunki na drodze. Dlatego trzeba pamiętać, że niezależnie od aury pogodowej trzeba zachować odpowiednie środki ostrożności i nie można sobie pozwolić na dekoncentrację za kierownicą – mówi Tomasz Brożyna, Dyrektor Pionu Operacyjnego w Mondial Assistance.
W przypadku najczęściej świadczonych usług zarówno obecnie, jak i w zeszłym roku kierowcy potrzebowali pomocy ze strony holownika. W styczniowy długi weekend 2012 roku było 65% wszystkich świadczonych usług w ramach udzielanej pomocy. W analogicznym okresie 2011 roku zapotrzebowanie na ten serwis było mniejsze i wyniosło 59%. Zapotrzebowanie na drugi, co do popularności w badanym okresie, serwis – dokonywanie napraw samochodu na miejscu zdarzenia zarówno w 2012, jak i 2011 roku kształtowało się bardzo podobnie: odpowiednio na poziomie 20 i 21%. Dostarczenie pojazdu zastępczego było częściej konieczne w długi weekend roku zeszłego – 14% przypadków. W ostatnich dniach tego typu pomocy potrzebowało 9% kierowców. Natomiast wykorzystanie transportu taksówkarskiego kształtowało się na identycznym poziomie – zarówno ostatnio, jak i rok wcześniej było to 6% przypadków.
05/11/2018
Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.
Więcej 28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej 11/10/2018
Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.
Więcej