Usługi pomocowe coraz popularniejsze. Rosną wymagania dla likwidacji
Dane statystyczne Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wskazują, że w pierwszym półroczu 2022 roku w Polsce funkcjonowało 29,9 mln czynnych polis świadczenia pomocy. Popularność tego typu usług systematycznie rośnie. Wg Badań „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” przeprowadzonych przez Ipsos Polska na zlecenie Mondial Assistance z usług pomocowych korzysta obecnie blisko 20 proc. Polaków – to o 2 pkt. proc. więcej niż w poprzednim sondażu. Wraz ze wzrostem popytu zmieniają się też wymagania wobec procesów likwidacji szkód.
Opracowanie przeprowadzone na zamówienie Mondial Assistance wskazuje, że 83 proc. badanych zamiast wypłaty odszkodowania oczekuje dzisiaj od ubezpieczycieli organizacji pomocy i usług dodatkowych, które zagwarantują faktyczną likwidację szkody. Dla ubezpieczeń samochodowych taka oferta stała się już standardem. Nieco inaczej wygląda to w przypadku ubezpieczonych nieruchomości. Niemniej i tutaj możliwość bezgotówkowej likwidacji staje się coraz bardziej pożądana, a organizacji remontu oraz pokrycia jego kosztów spodziewa się już połowa Polaków. Kompleksowość likwidacji nabiera szczególnego znaczenia, jeżeli w wyniku zdarzenia losowego, ale także włamania, czy aktu wandalizmu ucierpi, albo zostanie zniszczony nasz dom, mieszkanie oraz znajdujące się w nim elementy stałe.
- W przypadku likwidacji szkody poszkodowani mają możliwość wypłaty odszkodowania „do ręki” lub wyboru formy bezgotówkowej. Z uwagi na wygodę i kompleksowość podejścia drugi wariant cieszy się coraz większą popularnością. W jego ramach nasi klienci mogą liczyć jednakowo na oględziny miejsca zdarzenia, wycenę zniszczeń, ale przede wszystkim organizację specjalistów, zakup materiałów budowlanych, przeprowadzenie remontu oraz pełne pokrycie jego kosztów – mówi Agnieszka Nurska-Kaczor z Mondial Assistance.
Wykonawcy drodzy i trudno dostępni
Jeżeli zdecydujemy się na wypłatę odszkodowania „do ręki”, cały proces inwestycyjny związany z zaistniałą szkodą będziemy musieli zorganizować samodzielnie. Należy w tym miejscu zdawać sobie sprawę, że nie chodzi tutaj o planowane od jakiegoś czasu malowanie lub wymianę instalacji, ale często skomplikowane prace wymagające wiedzy specjalistów różnych branż. Takich wykonawców, gotowych do podjęcia pracy ad hoc brakuje. Do powyższych problemów dochodzi jeszcze wszechobecna drożyzna oraz rosnące praktycznie z dnia na dzień koszty materiałów budowlanych. Tym, co wyróżnia bezgotówkowy wariant likwidacji, jest brak troski o wszystkie kwestie związane z finansowaniem i przeprowadzeniem remontu.
- Skorzystanie z bezgotówkowej likwidacji szkody pozwoli uniknąć wielu problemów. Nie tylko organizacyjnych, ale także obaw inflacyjnych, czy wypłacone np. kilka miesięcy temu odszkodowanie wystarczy na zakup materiałów budowlanych i opłacenie wykonawców. Przeniesienie na asystora wszystkich obowiązków oznacza ponadto brak konieczności angażowania się w trudne kwestie logistyczno- techniczne. Daje też gwarancję, że prace zostaną wykonane solidnie i terminowo – podkreśla Agnieszka Nurska-Kaczor z Mondial Assistance.
Szybka ścieżka remontu
Poszkodowani, których nieruchomość uległa zniszczeniu na skutek pożaru, zalania, czy awarii instalacji oczekują nie tylko wykwalifikowanych specjalistów, którzy w sposób zorganizowany i zgodny z kosztorysem przywrócą ją do stanu sprzed szkody. Ważne są również działania, które pozwolą zrobić to w możliwie jak najkrótszym czasie. Ma to szczególne znaczenie przed zbliżającą się zimą. Stąd istotne jest, aby okres od przyjęcia zlecenia, przez procedury likwidacyjne do zakończenia prac przebiegał jak najsprawniej.
- Niedawno procedowaliśmy likwidację szkody wywołanej przez pożar w domu jednorodzinnym na terenie Warszawy. Jej wartość opiewała na kwotę 40 tys. zł. Czas od zgody na rozpoczęcie prac remontowych do faktycznego wejścia na budowę specjalistycznej ekipy wyniósł pięć dni. Niespełna dwa tygodnie trwały prace remontowe, po których poszkodowani mogli ponownie zamieszkać i w pełni użytkować swoją nieruchomość. Konieczne rozliczenie z ubezpieczycielem nastąpiło w terminie kolejnych dwóch dni – podsumowuje Agnieszka Nurska-Kaczor z Mondial Assistance.
05/09/2018
W okresie wakacji, jak co roku, do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób. Jest to czas wytężonej pracy dla osób pracujących w firmach specjalizujących się w usługach assistance.
Więcej 28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej 20/12/2018
Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.
Więcej