Podczas tegorocznych długich weekendów pogoda rozpieszczała kierowców. Suche nawierzchnie dróg przełożyły się na mniejszą ilość zdarzeń, a Polacy rzadziej potrzebowali pomocy. Ze statystyk Mondial Assistance wynika, że na krajowych i zagranicznych drogach miało miejsce o 1/3 mniej zdarzeń niż przed rokiem. To najkorzystniejszy bilans długich weekendów od kilku lat.
Tradycyjnie najwięcej tegorocznych przypadków wymagało holowania (55% w Polsce i 59% zagranicą) oraz naprawy na miejscu zdarzenia (odpowiednio: 27% i 3%). Zagranicą kierowcy chętnie korzystali z noclegu w hotelu (18% interwencji).
-Holowanie, naprawa na miejscu czy hotel na czas naprawy należą do tradycyjnych serwisów assistance. Znajdują się w naszej ofercie od wielu lat i są dobrze znane kierowcom. Z drugiej strony są też najbardziej potrzebne, stąd ich popularność. Samodzielna naprawa czy też wezwanie sprawdzonego holownika są niezwykle czasochłonne i kłopotliwe, zwłaszcza w tak stresującej sytuacji, jaką jest awaria czy wypadek. Dlatego chętnie powierzamy ten obowiązek sprawdzonemu partnerowi odpowiedzialnemu za realizację naszej komunikacyjnej polisy assistance. – tłumaczy Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Najwięcej interwencji w ramach car assistance miało miejsce w Polsce – ponad 90%. Nieszczęśliwe zdarzenia przytrafiały się też polskim kierowcom na niemieckich, czeskich i brytyjskich drogach. Niezależnie od miejsca zdarzenia i języka, jaki obowiązuje w danym państwie, kierowcy w ramach car assistance mogą liczyć na pomoc Centrum Operacyjnego Mondial Assistance. 24 godziny na dobę konsultanci odbierają telefony z prośbą o interwencję i organizują pomoc, m.in. kontrolę przedsprzedażną, pojazd zastępczy, kontynuację podróży, pomoc w razie zatrzaśnięcia kluczy i dostarczenie paliwa.
Usługi assistance dodawane są do m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych oraz nowych samochodów marek Volvo, BMW/Mini, Chrysler, Jeep, Jaguar, Land Rover, Lexus, Toyota, Mitsubishi.
10/12/2018
Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Więcej27/11/2018
Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.
Więcej28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej