wróć do listy aktualności

18/05/2012

Kupujemy samochody, więc kryzysu nie będzie?

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), od stycznia do kwietnia 2012 zarejestrowano w Polsce 100 738 tysięcy nowych samochodów osobowych. To o 11,05 proc. więcej w porównaniu z sytuacją sprzed roku. To także najlepszy wynik od czterech lat. Wzrost sprzedaży wpływa na ofertę produktową innych branż, w tym ubezpieczycieli. 

Na tle UE Polska samochodowym eldorado

Największy wzrost miał miejsce w przypadku samochodów segmentu premium (23,4% rejestracji więcej niż przed rokiem). Wpływ na tak dobry wynik mają głównie firmy, których udział w rejestracji nowych samochodów wyniósł 50,58% i wzrósł w porównaniu z poprzednim okresem. Dane mogą szczególnie cieszyć, biorąc pod uwagę, że kwiecień zwyczajowo jest słabszym miesiącem, bo priorytety zakupowe dla Polaków w tym okresie związane są ze świętami. W całej Unii Europejskiej (bez Malty), jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów sytuacja jest odwrotna - po trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku zarejestrowano łącznie 3,31 mln nowych samochodów, czyli o 7,7% mniej, porównując rok do roku. W Polsce niepokoić może jedynie malejące tempo wzrostu rejestracji. Najpopularniejsze marki to już od dłuższego czasu Skoda, a dalej Toyota, Volkswagen, Opel i Ford. Niespodzianką jest spadek Fiata poza pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych w tym okresie marek. 

Na wzroście rejestracji korzystają inni

Na rosnącej ilości rejestracji korzystają poza motoryzacją także inne branże. Duża liczba nowo rejestrowanych samochodów wpływa na rozwój ofert ubezpieczeń komunikacyjnych. Obok AC i OC standardem przy ubezpieczaniu nowych samochodów jest już także bezpłatny pakiet assistance. - Dotyczy to praktycznie 100% nowych samochodów, więc właściciele pojazdów będących na gwarancji producenta ubezpieczenie pomocowe mają zapewnione automatycznie przez czas wskazany przy zakupie. Z naszych danych wynika, że także samochody używane coraz częściej są wyposażane w takie pakiety. W Polsce w zeszłym roku w różnych kanałach dystrybucji sprzedało się ponad 7,5 mln polis assistance samochodowego – mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance. Kierowcy myślą nie tylko o AC i OC ale także skutecznej ochronie powypadkowej oraz coraz częściej szukają też produktów zapewniających pomoc na wypadek awarii pojazdu, co zapewniają polisy assistance.

Zajrzeć darowanemu koniowi w zęby

Różnice w wyposażeniu różnych marek samochodów są dla przeciętnego kupującego dosyć czytelne. Mniejsza świadomość różnic ma miejsce w przypadku ubezpieczeń, szczególnie assistance, które otrzymujemy bezpłatnie przy okazji ubezpieczenia i wprowadzania samochodu do ruchu. - Obecnie w kalkulatorze OC AC ipolisa.pl na 17 ofert towarzystw ubezpieczeniowych bezpłatne assistance, zarówno przy zakupie samego OC, jak i pakietu OC + AC, oferuje już 5 firm ubezpieczeniowych, czyli niemal 30%. Należy jednak pamiętać, że jest to assistance mini lub basic, które obejmuje podstawowy, bardzo wąski zakres ochrony – mówi Daria Modzelewska z porównywarki ipolisa.pl. Kierowca powinien mieć świadomość, jaki rodzaj pomocy może mu być potrzebny, aby nie okazało się, że assistance zostało, co prawda, dołączone do OC za darmo, ale wyłączenia w umowie znacznie ograniczają ochronę. W Polsce spośród usług pomocowych najczęściej wykorzystywane jest holowanie – 53% wszystkich zgłoszeń. Drugie i trzecie miejsce w rankingu wg danych Mondial Assistance zajmują odpowiednio wynajem auta zastępczego (25%) i naprawa na miejscu zdarzenia (16%). 

Na co warto zwrócić uwagę w przypadku assistance moto - najpopularniejsze wykluczenia: 
•  brak pomocy przy awarii (tylko wypadek) lub odwrotnie, 
•  ochrona tylko w promieniu określonej liczby kilometrów od miejsca zamieszkania, 
•  brak ochrony w promieniu określonej liczby kilometrów od miejsca zamieszkania np. wykluczenie w przypadku awarii pod domem, 
•  zatankowanie niewłaściwego paliwa, 
•  zatrzaśnięcie kluczyków, 
•  defekt akumulatora (w sytuacjach, w których wyładował się w wyniku niedbałości klienta).

wróć do listy aktualności

Czytaj także

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej