wróć do listy aktualności

21/12/2009

Kryzysowy czwartek w statystykach assistance

17 grudnia w Polsce zagościła zima. Śnieg, temperatury znacznie poniżej zera i oblodzone ulice stały się dużym wyzwaniem dla kierowców. Takie dni uzyskują w Mondial Assistance miano czarnych. Tylko w czwartek, 17 grudnia, koordynatorzy Centrum Operacyjnego interweniowali na polskich drogach ponad 400 razy. To dwa razy więcej niż w ten sam dzień tydzień wcześniej. 

Lawina zgłoszeń zaczęła się nad ranem. Najczęstszym problemem kierowców okazały się rozładowane akumulatory i inne awarie spowodowane niską temperaturą, np. zamarznięte zamki i paliwo. Z czasem coraz więcej zgłoszeń dotyczyło stłuczek i kolizji na drogach oraz aut unieruchomionych przez śnieg.

- Przez cały dzień z polskich dróg napływały do Centrum Operacyjnego prośby o pomoc. To było duże wyzwanie dla naszych koordynatorów. Aby szybko udzielić pomocy wszystkim potrzebującym, wdrożyliśmy, specjalną, uproszczoną procedurę przyjmowania zgłoszeń. – powiedział Tomasz Brożyna, Dyrektor Działu Operacyjnego w Mondial Assistance.

2/3 wszystkich interwencji wiązało się z odholowaniem niesprawnego samochodu. Co 4 samochód udało się naprawić na miejscu. Niemal co 10 kierowca otrzymał auto zastępcze. Oznacza to zdecydowaną zmianę w porównaniu do ubiegłotygodniowego podziału serwisów assistance. Na co dzień odsetek napraw na miejscu jest znacznie wyższy.

-W tym trudnym dla kierowców i ich pasażerów dniu skupiliśmy się na zapewnieniu mobilności. - wyjaśnia Tomasz Brożyna. - Zależało nam, aby pomimo niesprzyjających warunków drogowych i atmosferycznych umożliwić naszym klientom dotarcie do domów lub innych miejsc docelowych.

Mondial Assistance realizuje usługi assistance dla posiadaczy ubezpieczeń komunikacyjnych  m.in. w Allianz, Warcie i Aviva oraz dla właścicieli samochodów takich marek jak: Toyota,  Volvo , Chrysler, Lexus, Mitsubishi.

wróć do listy aktualności

Czytaj także

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej