wróć do listy aktualności

28/04/2014

Ilość interwencji pomocy drogowej podczas majówki rośnie o połowę

Wynika tak z danych na temat ilości wezwań samochodowego assistance. Zarówno ci, którzy takie ubezpieczenie mają i ci, którzy go nie posiadają przypominają sobie o nim często tuż przed lub w trakcie długiego majowego weekendu.

Wzmożony ruch komunikacyjny, odwiedziny rodziny, czy po prostu zagraniczne samochodowe wycieczki podczas kilku dni wolnych na przełomie kwietnia i maja powodują większe ryzyko wypadku czy awarii samochodu. W ubiegłym roku ilość wezwań podczas majówki (29 kwietnia – 5 maja) była większa o 48% w stosunku do podobnego okresu przed majówką (15 - 21 kwietnia) jak wynika z danych Mondial Assistance (zagraniczne wezwania Polaków w ramach samochodowego assistance).

Najczęstsze przyczyny wzywania serwisu assistance to awaria – 82%, na drugim miejscu wypadek 14%. 
Gdyby przyjrzeć się dokładnie tej pierwszej liczbie, pokazując jej części składowe można powiedzieć, że serwisem, który podczas majówki 2013 roku był potrzebny najczęściej było holowanie 52%. W co dziesiątym przypadku wystarczyła naprawa pojazdu na miejscu (11%), a w 9% przypadków ubezpieczeni kontynuowali podróż samochodem zastępczym – mówi Piotr Ruszowski dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance właściciela sklepu Elvia.pl

Zazwyczaj pod koniec kwietnia lub nawet na początku maja zauważamy wzrost zainteresowania krótkoterminowym, nawet kilkudniowym pakietem moto assistance na zagranicę. Krótka, jednodniowa karencja i możliwość zakupu on-line (polisa jest wtedy przesyłana emailem, nawet jeśli to dzień wolny od pracy) powoduje, że wielu kierowców, którzy zapomnieli o takim wsparciu wcześniej, lub na wyjazd zdecydowali się spontanicznie, w ostatniej chwili szuka możliwości zakupu takiej polisy – dodaje Piotr Ruszowski.

Kraje, z których Polacy najczęściej dzwonili po pomoc dla swoich samochodów podczas poprzedniej majówki to Niemcy, Francja, Włochy, Czechy i Hiszpania.


 

wróć do listy aktualności

Czytaj także

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

04/12/2018

Akcje ratunkowe w górach za darmo tylko w Polsce

Przed nami długo oczekiwany sezon zimowych podróży. Planując wyjazd w góry na narty, snowboard lub piesze wycieczki należy pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej przez nas aktywności jest niezbędne. Zagwarantuje nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju.

Więcej