wróć do listy aktualności

30/10/2017

Dynamiczny wzrost korzystania z assistance domowego

Analiza zbieranych przez Mondial Assistance danych pokazała, że korzystanie z assistance domowego w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2016 roku wzrosło aż o 14 proc. W pierwszym kwartale 2017 roku nastąpił wzrost o 5 proc., w drugim o 15 proc., a w trzecim o 21 p.p.  
 
- Sytuacja ta potwierdza pozytywny trend, który obserwujemy od kilku lat. Wśród Polaków wzrasta popularność assistance. Coraz więcej osób korzysta z usług pomocowych. W przypadku awarii sprzętu RTV/AGD, usterce instalacji energetycznej lub problemów z niedziałającym zamkiem w mieszkaniu lub aucie szybka interwencja to jeden telefon do naszego Centrum Operacyjnego. Tempo naszego życia jest bardzo intensywne dlatego w nagłych sytuacjach z prośbą o pomoc zwracamy się do fachowca. Dzięki temu zaoszczędzamy czas, a pomoc otrzymujemy bardzo sprawnie - mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.  
 
Gdzie znajdziemy assistance domowe 
Polisę zawierającą assistance domowe, które zapewni natychmiastową pomoc np. w przypadku awarii w mieszkaniu można kupić u agenta.  Często jest ono również dołączane do produktów ubezpieczeniowo-finansowych takich jak karty kredytowe, rachunki bankowe oraz umów np. z firmami dostarczającymi energię.
 
- Od sześciu lat obserwujemy potrzeby klientów w zakresie assistance dołączanego do produktów ubezpieczeniowo-finansowych. Nasze badanie Rynek usług assistance widziany oczami klientów pokazuje, że usługi pomocowe, w tym assistance domowe, stały się instrumentem lojalizującym, podnoszącym atrakcyjność produktu bankowego i zachęcającym do wybrania oferty, która go zawiera. Badania rynkowe podkreślają, że klienci, którzy skorzystali z usług assistance wysoce je sobie cenią. Aż w 94 proc. przypadków są usługą pomocową usatysfakcjonowani. Zapewnienie klientom, nie tylko banków, dodatkowych, szerokich usług assistance bezpośrednio wpływa na wizerunek firmy i w szybki sposób buduje oraz umacnia ich lojalność. Zdecydowana większość posiadaczy assistance zauważa atrakcyjność tych usług, jako elementu, który dołączony jest do różnorodnych produktów – mówi Piotr Ruszowski.     
 
Kiedy najczęściej korzystamy z assistance domowego   
Nasi klienci najczęściej potrzebują pomocy przy awarii RTV/AGD (70 proc.), zalaniu (22 proc.) oraz  awarii komputera (5 proc.).  
 
- Należy pamiętać, że pakiety assistance różnią się zakresem oferowanych usług, limitami kwot na poszczególne rodzaje usług, ilością interwencji, które zapewnia ubezpieczyciel oraz sumą ubezpieczenia na wszystkie oferowane usługi.  Warianty podstawowe zazwyczaj zawierają usługi związane z pomocą przy awarii RTV/AGD, PC oraz pomocą w domu w przypadku wystąpienia szkody powstałej wskutek zdarzeń losowych. W pakietach rozszerzonych znaleźć można np. dostęp do infolinii prawnej, organizację wizyty projektanta wnętrz, a w przypadkach gdy klient nie może mieszkać w miejscu swojego zamieszkania organizację i pokrycie kosztów zakwaterowania w hotelu – dodaje Piotr Ruszowski. 
wróć do listy aktualności

Czytaj także

10/12/2018

Jazda pod nadzorem - OC dla narciarzy

Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Więcej

07/09/2018

Podsumowanie wakacji – wzrost korzystania z assistance medycznego za granicą

W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.

Więcej

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej