Tylko w Chorwacji w ubiegłym roku firma Mondial Assistance udzieliła Polakom pomocy o łącznej wartości liczonej w milionach złotych. Chorwacja to jeden z najchętniej odwiedzanych latem przez Polaków krajów. W badaniach przed poprzednim sezonem wskazywany był jako najpopularniejsza destynacja.
- Chorwacja to rzeczywiście bardzo popularny wśród Polaków kraj wakacyjny, co przekłada się na ilość zgłoszeń z prośbą o pomoc. W tamtym roku, podobniej jak w latach ubiegłych, łączny koszt pomocy Polakom, którzy o nią poprosili w ramach ubezpieczenia turystycznego, sięgał kilku milionów złotych. 95% kosztów wygenerowane zostało w trakcie miesięcy „urlopowych” – od czerwca do września. Najczęściej chodziło o pomoc medyczną, która stanowi niemal 90% wszystkich zgłoszeń do naszego Centrum Operacyjnego – wylicza Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Jak widać nawet w tak spokojnym i bezpiecznym kraju, jak Chorwacja zdarzają się medyczne dolegliwości, za które (jeśli nie obejmuje ich karta EKUZ) trzeba zapłacić samodzielnie lub skorzystać z posiadanej polisy.
Choć to dane lidera rynku, to liczba spraw, jakie obsłużyli wszyscy ubezpieczyciele jest znacznie wyższa. Powinno to odświeżać pamięć i nawet jeśli kupno wakacyjnej polisy nie jest na pierwszym miejscu na liście rzeczy „do zrobienia” przed wyjazdem, to nie powinno z tej listy całkowicie spadać.
Polisa kupiona w hotelowym pokoju
Obecnie nie ma przeciwskazań, aby polisę turystyczną kupić, będąc już za granicą podczas urlopu. Takie zabezpieczenie jest tak samo ważne i gwarantuje identyczną ochronę jak ta sama polisa kupiona w kraju.
- W dobie smartfonów i tabletów kupno ubezpieczenia on-line, za pomocą tych urządzeń jest już dostępne na wielu stronach. Szczególnie dotyczy to właśnie polis turystycznych. Proces zakupowy w całości odbywa się on-line i składa się z kilku prostych kroków. Po zaksięgowaniu płatności polisa jest przesyłana na podany adres e-mail. Nie pytamy, gdzie znajduje się kupujący polisę i czy już jest na wakacjach – mówi Piotr Ruszowski z Mondial Assistance.
Kupić polisę za granicą można też telefonicznie. Wystarczy zostawić swój numer telefonu w odpowiednim formularzu. Oddzwaniająca osoba przechodzi przez procedurę zakupu, może też doradzić przy wyborze opcji i parametrów polisy. Płatność i przesłanie wystawionej polisy odbywa się podobnie jak przy zakupie przez Internet, choć taka operacja może zająć nieco więcej czasu.
Kupując polisę on-line np. z hotelowego pokoju trzeba jednak zwrócić uwagę na karencję, czyli okres jaki musi upłynąć pomiędzy momentem zakupu, a początkiem ochrony. U większości ubezpieczycieli ten okres trwa maksymalnie kilka dni (3-5), choć można znaleźć oferty z jednodniową karencją. Takich ofert warto szukać, jeśli o zapewnieniu ochrony przypomnieliśmy sobie nie „za pięć 12”, a kilka minut po. Zatem kupując polisę pierwszego dnia pobytu np. w Turcji, ważną ochronę możemy mieć już następnego dnia rano, wychodząc na plażę.
07/09/2018
W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.
Więcej28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej06/12/2018
Lista kontuzji, jakie zdarzają się miłośnikom zimowych sportów jest bardzo długa. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że narciarze najczęściej ulegają wypadkom w drugim dniu wyjazdu, na stokach we Włoszech, Austrii oraz Francji.
Więcej