wróć do listy aktualności

19/06/2012

Banki szukają bonusów, które zatrzymają spadek ilości kart

Bezpieczny bilet, czyli zabezpieczenie w razie odwołania uczestnictwa w imprezie, to nowy produkt ubezpieczeniowy skierowany do banków i firm sprzedających bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe. Takie rozwiązanie od kilku lat zdobywa popularność i sprawdza się krajach Europy Zachodniej. W Polsce to dalej nowość. 

Zapłacisz za bilet kartą, ubezpieczenie dostaniesz w prezencie

Szybko topniejąca liczba kart kredytowych to spore wyzwanie dla sektora bankowego. Według danych Narodowego Banku Polskiego, a także danych Związku Banków Polskich liczba kart w 2011 roku w stosunku do 2009 zmalała o prawie 4 mln, podczas gdy liczba transakcji wzrosła jedynie o 200 tysięcy. W Polsce wciąż króluje gotówka, więc banki szukają nowych sposobów, aby przekonać klientów do przejścia na „plastik”. Najnowszym pomysłem są produkty ubezpieczeniowe dołączane do transakcji dokonywanych kartą. W przypadku dokonania płatności kartą za bilety na imprezy kulturalno–rozrywkowe i sportowe użytkownik karty może zostać objęty ochroną, która w nagłej sytuacji pozwoli otrzymać zwrot środków za niewykorzystane bilety. Wszystkie należności pokrywa ubezpieczyciel w ramach produktu „bezpieczny bilet”. 

Takie rozwiązanie ma szansę stać się skutecznym narzędziem dla banków chcących promować karty kredytowe. Produkt ma w założeniu przekonywać niezdecydowanych do płatności kartą, ułatwia klientowi podjęcie decyzji o zakupie. Dla banku jest atrakcyjnym wyróżnikiem, zwiększa też bazę stałych klientów i wpływa na wzrost płatności kartami.

Takie rozwiązanie to istotny bonus dla posiadacza biletu kupionego kartą „wyposażoną” w taką osłonę. - Zabezpiecza go przed finansowymi skutkami rezygnacji z udziału w imprezie dzięki całkowitej refundacji pełnej ceny zakupionego biletu. Imprezy, które są objęte ubezpieczeniem to m.in. spektakle w teatrze, operze czy filharmonii, gale, imprezy sportowe czy koncerty i festiwale. Możliwe powody zwrotu kosztów biletu obejmują zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek (także drogowy), opóźnienie lotnicze, domowe awarie (zalanie, pożar, włamanie), konieczność opieki nad domownikiem, napad, rabunek czy wreszcie nagłą utratę pracy. Rozwiązanie typu „bezpieczny bilet” jest nowatorskie w skali całego kraju. - mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance.


Łatwiejsze zwroty biletów w platformach internetowych

Produkt może też okazać się istotnym narzędziem dla firm sprzedających bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe. Ubezpieczenie, zapewniając zwrot kosztów biletów, gdy uczestnik nie może wziąć udziału w imprezie, ułatwia wahającym się podjęcie decyzji o zakupie biletu i zachęca do wcześniejszej rezerwacji, wpływając na wzrost sprzedaży biletów. Długofalowe korzyści biznesowe portali korzystających z oferty to promocja portalu na rynku i zwiększenie bazy stałych klientów. 

Portale sprzedające bilety mają dosyć ograniczone cenowe możliwości konkurowania o klientów. W przypadku, kiedy impreza „sprzedawana” jest w kilku miejscach, istotne stają się więc pozacenowe dodatki. Oferta ubezpieczenia pozwalająca na zwrot kosztów w przypadku np. nieszczęśliwego wypadku staje się dla kupujących bilety istotnym czynnikiem wpływającym na wybór platformy sprzedającej bilety – mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance. – Zwrot kosztów u sprzedawców nieposiadających ubezpieczenia zależy wyłącznie od ich dobrej woli i zdarza się rzadko, biorąc pod uwagę wysokie koszty takiej operacji – dodaje Agnieszka Walczak.

Ubezpieczenie może wpłynąć na rozwój biznesu i przekonać część nieufnych do tej pory konsumentów, szczególnie w przypadku sprzedaży internetowej. Największe platformy sprzedają rocznie bilety na ponad 20 tys. imprez.

wróć do listy aktualności

Czytaj także

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej

04/12/2018

Akcje ratunkowe w górach za darmo tylko w Polsce

Przed nami długo oczekiwany sezon zimowych podróży. Planując wyjazd w góry na narty, snowboard lub piesze wycieczki należy pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej przez nas aktywności jest niezbędne. Zagwarantuje nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju.

Więcej