wróć do listy aktualności

08/05/2013

Co może uratować weekend majowy?

Z badań wynika, że w 2012 roku z usług assistance w Polsce po raz pierwszy skorzystało ponad milion osób*. Chociaż posiadanie takiego zabezpieczenia to komfort i bezpieczeństwo przez cały rok, to są jednak szczególne okresy, kiedy wyjątkowo zależy nam, żeby wszystko poszło po naszej myśli.

Z pewnością do takich momentów należy długi weekend majowy. Dobra pogoda i kilka wolnych dni spowodowało, że początek maja urósł w Polsce do rangi „instytucji”. Atrakcje na ten czas planujemy z dużym wyprzedzeniem, wiele sobie po tym okresie obiecując. Co może nam zepsuć humor w długi weekend? Z pewnością awaria samochodu przygotowanego do „majówkowej” eskapady i choroba czy kontuzja, podczas modnych od kilku lat zagranicznych wyjazdów, są na topie czarnej listy. W zasadzie zabawę może nam więc popsuć to samo co w inne dni, jednak takie awarie czy zdarzenia podczas wyczekiwanego urlopu są szczególnie dotkliwe. Między innymi w takich sytuacjach ma pomagać ubezpieczenie assistance, łagodząc niedogodności wynikające z samochodowych awarii czy problemów zdrowotnych. 

Jak to wygląda w praktyce, co mówią statystyki? Eksperci Mondial Assistance sprawdzili wykorzystanie assistance w trakcie ostatniej „majówki” – od 27.04 do 06.05.2012.

W przypadku wezwań do samochodu (assistance moto to najczęściej posiadany typ serwisu pomocowego, jest często dodawane do ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC), podczas ostatniego weekendu majowego najczęściej prosiliśmy o holowanie pojazdu (56% wezwań). Często korzystaliśmy też z samochodów zastępczych (22%). W 18% przypadków pomocy drogowej udawało się naprawić samochód na miejscu zdarzenia. Inne wsparcie udzielane w ramach assistance moto to rezerwacja i zapewnienie noclegu w hotelu, wezwanie taksówki czy zabezpieczenie parkingu dla uszkodzonego pojazdu.

Podczas wyjazdów zagranicznych w tym czasie w 2012 roku w ramach ubezpieczenia turystycznego najczęściej korzystaliśmy z wizyt lekarskich (56% zgłoszeń). Niemal co piąty zgłaszający problem prosił o zwrot kosztów leków kupionych za granicą (18%), w 8% przypadków chodziło o zapewnienie pobytu w szpitalu za granicą. Kraje, z jakich „majówkowi turyści” najczęściej prosili o pomoc, to (kolejność wg ilości zgłoszeń) Niemcy, Austria, Francja, Egipt, Chorwacja, USA, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania.

Awaria samochodu „pośrodku niczego”, w drodze na majowy wypoczynek to ogromny kłopot i stres. Nie zawsze da się tego uniknąć, ale jeśli już coś nam się przydarzy, ważne, żeby zminimalizować skutki takiej awarii. Uratować „długi weekend” może na przykład podstawienie auta zastępczego, którym możemy kontynuować podróż. Coraz więcej Polaków posiada takie ubezpieczenie w ramach polis komunikacyjnych. Warto sprawdzić – radzi Tomasz Brożyna, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. - Weekend majowy to dla firm asystenckich gorący okres. Rosnąca świadomość assistance wśród Polaków i coraz powszechniejsze korzystanie z takiej opcji powoduje, że w tym czasie musimy być w pogotowiu. Z naszych danych wynika, że ilość wezwań rośnie szczególnie w pierwszy dzień „majówek” - dodaje Tomasz Brożyna z Mondial Assistance.

* Badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowane przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance w dniach 2 – 22 stycznia 2013 

 

wróć do listy aktualności

Czytaj także

07/09/2018

Podsumowanie wakacji – wzrost korzystania z assistance medycznego za granicą

W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.

Więcej

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej